skip to Main Content

گزارش برنامه صعود به قله چشمه کلان( کنی کلان) به ارتفاع ۳۱۰۰ متر

3.5/5 - (4 امتیاز)

گزارش برنامه صعود به قله چشمه کلان( کنی کلان) -رشته کوه گرین به ارتفاع ۳۱۰۰ متر

تاریخ : پانزدهم خرداد سال نود و نه

تعداد: دوازده نفر

وسیله نقلیه: مینی بوس بنز

هوا: صاف و خنک

زمین: خشک و سرسبز

استارت صعود به قله کنی کلان:

پس از تجمع در جلوی آموزش و پرورش نور آباد در ساعت ۵٫۴۵ به سمت مقصدمان حومه روستای گلام بحری حرکت کردیم. در ابتدای جاده نور آباد- هرسین و محل تلاقی با کمر بندی شهر ، جاده ای آسفالته به سمت شمال از آن جدا میشود و پس از عبور از چند آبادی در انتها به روستای گلام بحری(گلام به زبان محلی به معنی برکه آب می باشد) میرسد. در انتهای روستا و چند منزل مانده به انتهای آن از خیابان زاویه داری به سمت شمال غرب و به سوی دشت وسیع کشاورزی دیمی میرویم که دور آن با کوه حصار شده است .جاده ای خاکی که نزدیک انتهای دشت به سمت دره ای در سمت راست رو به شمال منشعب میشود که عبور از آن از عهده مینی بوس بنر و یا وانت نیسان بر میاید.پس از نیم ساعت طی مسیر در این جاده خاکی کوه چشمه کلان را به طور کامل دور زده تا در پشت (شمال غربی) آن به ابتدای راه پاکوب و نرمال صعود قله برسیم.

در ساعت ۶٫۴۰ دقیقه و تقریبا در انتهای جاده خاکی از نقطه ای به ارتفاع ۲۱۵۰ متر از مسیر پاکوب رو به جنوب شرق  و سپس جنوب صعود به قله کنی کلان را آغاز میکنیم.

محل صرف صبحانه در مسیر صعود به قله کنی کلان:

در ساعت ۷٫۳۵ به اولین چشمه روان میرسیم که آب آن زیاد نیست . ارتفاع آن ۲۵۰۰ متر از سطح دریاست و صبحانه را در کنار همین چشمه صرف میکنیم. درساعت ۸٫۲۰ مجددا به راه خودادامه میدهیم. کمی بالاتر با تغییر جهت به سمت راست به گوسفند سرایی میرسیم که دو دستگاه توالت پیش ساخته در کنار آن گذاشته است. بالاتر از آن چشمه پر آبی قرار دارد که به آن کتی کلان میگویند به معنای چشمه کل ها ( بز های کوهی). در ساعت ۹٫۲۵ به کنار این چشمه رسیده و کمی استراحت میکنیم . ارتفاع این چشمه ۲۸۰۰ متر می باشد.

قله کنی کلان از اینجا کاملا نمایان است . به صعود خود ادامه میدهیم و در ساعت ۱۰٫۵۵ به آن میرسیم . قله ای دو قسمتی و هم ارتفاع که در قسمت اول آن تابلویی نصب شده و در قسمت دوم آن که فضای مسطحی است زیارتگاهی متعلق به اهل حق منطقه قرار دارد. این قله در قسمت غربی رشته کوه گرین قرار دارد و حد فاصل آن با رشته شرقی( چهل نابالغان و یال کبود …) گردنه گاماسیاب است و جاده ارتباطی نور آباد به نهاوند از آن میگذرد. پس از کمی استراحت و عکاسی به سمت پایین سرازیر می شویم و در ساعت ۱۴٫۳۰ به کنار مینی بوس می رسیم.

*سایر توضیحات لازم در مسیر صعود به قله چشمه کلان

– این قله مسیر صخره ای هم دارد که متاسفانه هفته قبل از صعود ما ، کوهنوردی از شهر نور آباد از آن سقوط کرد و کشته شد.

گزارش برنامه صعود به قله کنی کلان (رشته کوه گرین)
گزارش برنامه صعود به قله کنی کلان (رشته کوه گرین)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top