skip to Main Content

گزارش برنامه صعود به قله هزار لا به ارتفاع ۳۵۹۰ متر (یکروزه)

4.4/5 - (7 امتیاز)

گزارش برنامه صعود به قله هزار لا به ارتفاع ۳۵۹۰ متر (یکروزه)

تاریخ : پنجشنبه ۲۹ آبان سال ۹۳
وسیله نقلیه: شخصی
تعداد: ۱۵ نفر
هوا: ابتدا صاف، سپس نیمه ابری همراه با باد و دمای همراه با باد(wind chill) منهای ۱۲
ارتفاع پای صعود(روستای وارنگرود) : ۲۴۰۰ متر

ساعت ۴٫۱۵ روز پنجشنبه ۲۹ آبان از شرق تهران به سمت اتوبان تهران-کرج حرکت نموده و پس از الحاق سایر همنوردان در ساعت ۶٫۴۵ به روستای وارنگه رود رسیدیم. جاده دیزین – شمشک از جاده چالوس و درست بعد از روستاهای حسنکدر، نسا ( دارای پمپ بنزین و سرویس بهداشتی)و گچسر منشعب میگردد . پس از طی حدود ۶ کیلومتر، راه روستای وارنگه رود در کنار ساختمان محیط بانی و از سمت چپ یک پیچ راستگرد جدا میشود. این جاده فرعی آسفالته بوده و فقط به روستای ورانگه رود منتهی میگردد. طول آن سه کیلومتر است.
دره ای همراه با نهر آب در سمت راست روستا قرار دارد که باتدای آن از یال سمت راست پای صعود صعود قله سکه نو و از یال سمت چپ پای صعود قله هزار لا می باشد. این دو یال در انتهای این دره به شکل U به هم متصل می شوند.
مشخصه ابتدای دره پلی کوچک و فلزی است. توجه شود که ادامه جاده به صورت شنی تا ویلای تک و بزرگی ادامه می یابد که قابل رویت است و خارج از روستا ساخته شده است اما این پل کوچک و ابتدای دره در داخل دره و منتهی الیه آن واقع می باشد.
راس ساعت ۷ صبح از یال سمت چپ که در ابتدا کمی سنگی و پس از یک جاده خاکی که متقاطع با یال است نرم و بعضا شن اسکی است، صعود را آغاز میکنیم. این یال شیب نسبتا تندی دارد که خوشبختانه بستر آن به علت یخزدگی کمی سفت و براحتی قابل صعود است، و ما به دلیل برفی بودن مسیر دره و خشک بودن ، این یال را انتخاب نمودیم وگرنه در شرایط فقدان برف بهتر است از مسیر دره صعود شود که هم بهتر است و هم آب در مسیر یافت می شود.
با صعود مارپیچ این شیب تند ۶۰۰ متر از ارتفاع را تا ارتفاع ۳۰۱۰ متر بالا رفته و در اینجا ساعت ۸٫۴۵ تا ۹٫۴۵ صبحانه راصرف مینماییم. سپس با گامهای آرام مسیر خود را که دیگر شیب آن بسیار کم شده است ادامه میدهیم. در ساعت ۱۲٫۳۰ به قله رسیده و پس از کمی استراحت از مسیر صعود برمیگردیم و در ساعت ۱۵٫۳۰ همگی به روستا ومحل پارک ماشینها می رسیم.
سایر توضیحات:
* در فصل خشک از راه دره هر دو قله سکه نو و هزار لا را به صورت جداگانه میتوان صعود نمود
*یال هرزه کوه که از برج خلنو منشعب میشود تا روستا امتداد می یابد و در انتها شاخه شده و یال قلل سکه نو و هزار لا را تشکیل میدهد
*در قسمت انتهایی مسیر، صعود با برفکوبی بود که مقداری در افزایش زمان صعود تاثیر گذاشت
*دره وارنگرود در قسمت های غربی و شمالی قله و یال هزار لا قرار دارد بنابراین از یالهای دیگر منتهی به این دره نیز میتوان به قله صعود نمود ( در فصل های خشک)
*قلل کمانکوه و آزادکوه روبروی قله هزارلا و در قسمت شمال شرقی آن قرار دارد.

 

قلل آزاد کوه و کمانکوه از فراز قله هزار لا

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top